کلید کدام سوالات آزمون وکالت ۹۷ با ایراد مواجه است؟

پس از انتشار کلید سوالات آزمون وکالت ۱۳۹۷ سه سوال این آزمون حذف گردید ( یک سوال کلا و دو سوال با تاثیر مثبت)

اما برخی سوالات و کلید آنها مورد اعتراض داوطلبان قرار گرفته است

مهمترین سوالی که دارای ایراد واضح میباشد سوال ۴۸ در درس تجارت میباشد که حق بسیاری از داوطلبان تلاشگر را مورد تضییع قرار داده است که به شرح زیر ایراد آن توضیح داده میشود

سوال ۴۸ :کدام مورد صحیح نیست؟

۱) پاداش مدیران شرکت‌های سهامی عام و خاص، به‌ترتیب، از ۶ درصد و ۳ درصد سودی که در همان سال به صاحبان سهام قابل پردخت است، نباید تجاوز کند.

۲) پاداش مدیران شرکت‌های سهامی عام و خاص، به‌ترتیب، از ۱۰ درصد و ۵ درصد سودی که در همان سال به صاحبان سهام قابل پرداخت است، نباید تجاوز کند.

۳) پاداش هر مدیر غیرموظف نمی‌تواند از حداقل پاداش اعضای موظف هیئت‌مدیره تجاوز کند.

۴) پاداش هر مدیر موظف شرکت‌های سهامی در هرحال نمی‌تواند از معادل یک‌سال حقوق پایه وی بیش‌تر باشد.

 

استناد:

ماده ۲۴۱ قانون اصلاح قانون تجارت : بارعایت شرایط مقرردر ماده ۱۳۴نسبت معینی ازسودخالص سال مالی شرکت که ممکن است جهت پاداش هیئت مدیره درنظرگرفته شودبه هیچ وجه نبایددر شرکتهای سهامی عام ازپنج درصدسودی که درهمان سال به صاحبان سهام پرداخت می شودودر شرکتهای سهامی خاص ازده درصدسودی که درهمان سال به صاحبان سهام پرداخت می شودتجاوزکند.

«قانون اصلاح ماده (۲۴۱) لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت»:«با رعایت شرایط مقرر در ماده (۱۳۴) قانون تجارت، نسبت معینی از سود خالص سال مالی شرکت که ممکن است جهت پاداش هیأت مدیره در نظر گرفته شود، به هیچ وجه نباید در شرکت‌های سهامی عام از سه درصد (۳٪) و در شرکت‌های سهامی خاص از شش درصد (۶٪) سودی که در همان سال به صاحبان سهام قابل پرداخت است، تجاوز کند.»

در پاسخ اعلامی گزینه ی ۲ اعلام شده است اما گزینه ی ۱ هم با توجه به جابجایی عدد ۶ و ۳ غلط است و در واقع این سوال دو گزینه ی غلط دارد که میبایست حذف شود

برخی داوطلبان نیز بیان داشته اند که در دفترچه های دیگر سوال ۴۸ گفته است که کدام مورد صحیح است؟ و از این باب سوال را دارای ایراد دانسته اند

چنانچه سوالات دیگری را دارای ایراد و اشکال میدانید در قسمت نظرات با تایپ سوال و بیان استدلال خود آن را با داوطلبان دیگر به اشتراک بگذارید تا با جمع بندی لازم مراتب توسط این رسانه به نمایندگی از داوطلبان به اسکودا منعکس شود

همچنین چنانچه به سوال ۴۸ اعتراض دارید با ذکر عبارت «من به سوال ۴۸ اعتراض دارم» در قسمت نظرات،اعتراض خود را اعلام فرمایید

 

مطالب مرتبط

۲۰۲ دیدگاه‌

  1. صادق گفت:

    من ب سوال ۴۸ اعتراض دارم

  2. Javad گفت:

    من به سوال ۴۸ اعتراض دارم

  3. یاسر گفت:

    به سوال ۴۸ اعتراض دارم

  4. علی گفت:

    من به سؤال ۴۸ اعتراض دارم.
    در دفترچه D علاوه بر جابجایی ۳ و ۶
    ۳ و ۵ نیز جابجا بود.

  5. مريم گفت:

    من به سوال ۴٨ اعتراض دارم

  6. امین فلاح گفت:

    قطعا سوال هشتاد اصول فقه نیز باید حذف شود زیرا گزینه‌ صحیح‌ به اعتقاد دکترین فقه گزینه حکم وضعی.

  7. علی گفت:

    من به سوال ۴۸ اعتراض دارم

  8. بهروز گفت:

    از کجا به کجا رسیدیم!
    به جای اینکه ماها الان باید دنبال تحلیل پاسخنامه باشیم دنبال سوالات حذفی هستیم!
    جای بسی تاسف برای اسکودا است
    تشکر استاد

  9. محمد گفت:

    من به سوال ۴۸ اعتراض دارم

  10. امین فلاح گفت:

    سوال بیست مدنی هم‌ نوع طرح سوال اشتباه‌ و البته سوال صد جزا بنا به نظر دکتر میرمحمدصادقی شروع به جرم زیرا صدای آژیر و شنیده و فراثر ترس مال و انداخته ودر خکم‌ شروع به جرم هست

  11. Javad گفت:

    سوال ۹۸ آیا طریقه پول از طریق نامشروع نبوده است پس چه بود؟طرف با سونیت از یک توریست پول کلان گرفته این نامشروع نیست پس ماهم بریم از توریست های عراق میان مشهد پول های هنگفت که در تست آمده بگیریم و جرمم نباشه

  12. نوشین گفت:

    این سوال هم مانند سوال ۶مدنیه و اگر هم حذف کنند با تاثیر مثبت حذف میکنند.چون دقیقا مشابه سوال ۶است و صرفا ی اشتباه تایپی است

  13. رسا گفت:

    سلام
    به نظر شما با میانگین ۵۱چند درصد احتمال قبولی تو کانون البرز هست؟

  14. یاسر گفت:

    سلام سوال ۸۵ جزا باید حذف شود..زیرا شرط بندی فوتبال مشمول گروبندی است و صرفا باطل است .نه اینکه قمار باشد.زیرا قمار نیاز به آلت بازی دارد.بنابراین سایت های پیش بینی مشمول گروبندی هستند نه قمار و باید گزینه هیچ جرمی هم وجود داشته باشد که متاسفانه وجود ندارد.

  15. پیام گفت:

    استاد عزیز سلام سوال ۲۷ ا دم طبق ماده ق شورای حل اختلاف رجوع قابل ارجاع به شورای حل اختلاف نیست و سوال ۳ مدنی هم کلی گفته مس چطوری میتوان گفت که در هر حال غیر نافده درضمن سوال ۲۰ هم روی سوال ایراد ساسی دارد همچنین سوال ۸۸ جزا تجویل ندادن اشیا جرم نیت فقط طرف نلزم به تحویل اشیا میشو پس به سوال ۳ و ۲۰ و ۲۷ و ۸۸ اعتراض دارم

  16. محسن گفت:

    من به سوال۴۸اعتراض دارم

  17. مهدی گفت:

    من به سوال ۴۸ اعتراض دارم

  18. زهره فهیم گفت:

    من به تمام جواب های جزا و سوال ۴۸و ۲۷ادم اعتراض دارم من وکیل ایندم باید آزمون دفاع کنم من فرزند شهیدم شهید میفهمین باید خون گریه کنم

  19. Shadi گفت:

    من به سوال ۴٨ اعتراض دارم و در دفترچه من واژه است به کار رفته بود!

  20. B گفت:

    منم‌ به سوال ۴۸ اعتراض دارم

  21. حسین گفت:

    سوال ۱۰۰ بی رحمانه ج داده

  22. R:j گفت:

    سوال ۲۰،۲۷،۲۸،۳۲،۳۳،۱۰۰،۸۳،۹۳

  23. الهام گفت:

    سلام سؤال ۹۳باید حڋف شه ، سؤال ۴۸م باید حذف شه نه به این خاطر که دوتا گزینه غلط داره چون عقل حکم میکنه جوابی که غلطتره را باید انتخاب کنیم ولی به این علت که حق دوستانی که دفترچه دی بودن ضایع نشه باید حذف شه گرچه که حذفش به ضرر منه

  24. ك گفت:

    من به سوال ۴٨ و ٢٧و٨٨اعتراض دارم چجوری اعتراض کنیم ؟باید متحد باشیم

  25. نوشین گفت:

    سوال ۲۷ادم هم پاسخ صحیح ارایه نشده.چون اختلاف در اصل رجوع قابلیت ارجاع به شورا برای صلح و سازش ندارد.اگر در اصل رجوع اختلافی نباشد و اختلافات ناشی از رجوع باشد در اینجا می توان صلح و سازش کرد.در ماده ۱۱شورا ارجاع به شورا برای صلح و سازش مقید به قابلیت حل ان از طریق صلح و سازش و با توجه به کیفیت دعوا شده است.و از طرفی ماده ۱۰شورا در مواردی که ذکر کرده قابل ارجاع به شورا نمی باشد کلمه شورا به طور مطلق بیان شده است یعنی هم قاضی شورا و هم شورا رو شامل میشود.موارد ماده ۱۰شورا که از استثنایات ارجاع به شورا می باشند انقدری از اهمیت برخوردارند که حتی قابل ارجاع به داوری هم نیستند.یا رجوع اتفاق افتاده یا خیر و نمیتوان گفت که طرفین در این مورد می توانند صلح و سازش کنند.مصداق بارز این مورد این است که زوجه مدعی است رجوع در زمان عده اتفاق افتاده است ولی زوج نمی پذیرد نمی توان این اختلاف را با صلح و سازش حل کرد چون با نظم عمومی در ارتباط است و نمی توان گفت زوجین صلح و سازش کردند و زن و شوهر محسوب می شوند!!من این سوال را از ۵تا وکیل خبره پرسیدم و همه بدون استثنا گفتند قابل ارجاع نیست!!!

  26. یاس گفت:

    من هم به سوال ۴۸ اعتراض دارم

  27. نازگل گفت:

    سلام وعرض ادب
    من به سوال ۴۸اعتراض دارم اشتباه تایپی داشت

  28. امیر گفت:

    در سوال ۴۸ باید دو گزینه به عنوان پاسخ صحیح اعلام شود.

  29. نوشین گفت:

    سوال ۲۰مدنی دارای اشکال است.اولا قتل عمد در تمام موارد مانع ارث نیست زیرا طبق ماده ۸۸۱ق مدنی قتل عمدی ناشی از حکم قانون و دفاع مشروع مانع ارث نیست و همینطور قتل غیر عمد در موارد خاصی معنی ندارد.چنانچه منظور طراح محترم این باشد که در قتل غیرعمد مرتکب از دیه که جز ترکه محسوب میشود ارث نمیبرد بازهم این گزینه صحیح نیست موارد خاص چیست؟؟؟اینکه دیه جز ترکه است و در قتل غیرعمد شخص فقط از دیه ارث نمیبرد کاملا صحیح است.پس باید گفت در قتل غیرعمد همواره شخص از بخشی از ارث(دیه )محروم می شود.گزینه ای که صحیح اعلام شده نحوه نگارشش این معنی را تداعی میکند که تنها در برخی موارد خاص قتل غیرعمد، شخص از بخشی از ارث(دیه) محروم می شود!!!

  30. مرتضی گفت:

    سلام استاد….اگه واقعا دوست دارین مابچه روستایی ها وا
    هم بتونیم از جزوه تجارتتون استفاده کنیم ی لطف کنیدمشکل سایتتون رابرطرف کنید.خریدش با مشکل مواجه میشه….اگه هم واستون مهم نیست ک دیگر هیچ….یاعلی

  31. مسعود گفت:

    من به سوال ۴۸ اعتراض دارم

  32. میلاد گفت:

    خواهشا مشخص کنید همه موسسات حقوقی جواب ۲۷ رو ی چیز دادن الان ی جواب کاملا اشتباه را صحیح اعلام کردن

  33. محمد گفت:

    من به سوال ۴۸ اعتراض دارم

  34. جلیل گفت:

    سلام من به سوال ۸۲ و ۸۳ جزا .اعتراض دارم .چطور میشه هم عمل کارمند بانک که با استفاده ار اعمال متقلبانه منفعت و امتیاز ی کسب کزده .جرم نیست .تو سوال ۸۲ طرف کیف و برداشته .پس نمیده. دوباره از اصل براءت استفاده میشه

  35. علی گفت:

    من به سؤال ۴۸ اعتراض دارم.
    در دفترچه D علاوه بر جابجایی ۳ و ۶ در گزینه یک
    در گزینه دو ۵ و ۱۰ نیز جابجا تایپ شده بود.

  36. نوشین گفت:

    در سوال ۸۲به نظر باید به این نکته توجه کرد که اماره تصرف به نفع کسی است که مال را پیدا کرده است زیرا مال گمشده ای را که کسی پیدا میکند متصرف اوست و مالک اصلی باید ثابت کند که مال متعلق به اوست هرچند بلافاصله پیداکننده را تعقیب کندو…..باید به این نکته توجه کرد که کسی که مال را پیدا میکند و از محل فرار میکند باید مال را به صاحبش بازگرداند و صرف ادعای کسی نسبت به اینکه مالک مال است کافی نیست.هرچند واقعا مالک مال باشد.و صرف مقاومت در برابر کسی که ادعای مالکیت میکند نمیتواند سونیت باشد!!!!!می توان عنوان غصب را انتخاب کرد.

  37. احمد رضا گفت:

    من به سوال ۴٨ اعتراض دارم

  38. Ss گفت:

    من به سوال ۴۸ اعتراض دارم. همچنین سوال ۱۰۰ طرف قصد ورود به عنف نداشته و گزینه اعلامی غلط هست. دکتر جان خواهشمندم کاری کنین برامون

  39. نوشین گفت:

    کاش اسکودا پاسخنامه تشریحی ارایه میداد.اینجوری خیلی از ابهامات حل میشد.ی حقوقدان باید همیشه مستدل و مستند حرف بزنه من موندم چرا تو ازمون به این مهمی هیچوقت چنین چیزی نبوده!

  40. Mahbubeh گفت:

    سوال ۳۲ مدنی در هر صورت دادگاه باید ختم جلسه دادرسی رو اعلام کنه یا ابطال دادخخواست خواهان بلاخره باید یه ضمانت اجرایی داشته باشه. سوال ۱۰۰ جزا چون با یه عامل خارج از اراده شخص محل رو ترک میکنه پس شروع به حرمی بوده

    • نوشین گفت:

      اسکودا نظر دکتر شمس رو ملاک قرار داده و قانون این امر را بلاتکلیف گذاشته است.اگر به صرف عدم حضور خوانده دادگاه بتونه دادخواستو ابطال کنه این به ضرر خواهانه چون اگر این فرض درست باشه پس بهترین روش برای خواندست که در دادگاه حاضر نشه و دادخواست ابطال شه!!!!!و از طرفی بایدی برای صدور حکم وجود نداره چون هیچ مستند قانونی وجود نداره دوستانی که ادعا میکنند باید رسیدگی کنه لطفا مستند رو ارایه بدهند.بهترین پاسخ رو اعلام کردند.

      • علی گفت:

        شما هم که هر جا به نفع تونه میگی جواب ایراد نداره. اتفاقا عدم حضور خوانده مانع رسیدگی نیست

  41. ساناز گفت:

    من به سوال ۴۸ اعتراض دارم و در دفترچه من کدام صحیح است درج شده بود

  42. آقای خاص گفت:

    سلام.من به سوال ۴۸ تجارت اعتراض دارم..خودم هم شنبه اول وقت اعتراض کتبی ام رو ارسال خواهم کرد…طبق نظر دکتر میرمحمد صادقی حتی اگر کسی که سند به نام او جعل شده وجود خارجی نداشته باشد هم جعل صورت گرفته(در سوال مربوط به کارمند بانک) سوالم اینه که اگه یه همچین فردی الان اینکار رو بکنه صد میلیارد وام بگیره به جرم سلطان وام بودن اعدامش نمیکنید؟!!!،راننده با سونیت و با علم به ناآگاهی مسافر اقدام به برداشتن پول هنگفت کرده این تحصیل مال از طریق نامشروع نیست پس چیه؟!،انصراف ارادی در شروع به جرم مربوط به عذاب وجدان و ناراحتی و پشیمانی درونی هست ولی انصراف غیرارادی از ترس دستگیر شدن و لو رفتن هست بطوریکه اگه اون عامل نبود مرتکب کماکان به جرمش ادامه میداد خب این سارق از ترس پلیس فرار کرده پس شروع به جرم هست با توجه به اینکه عملیات اجرایی رو هم آغاز کرده بود…هر شخص غیر حقوقی تو این دو سه سال اخیر سوالات جزا رو بخونه انگیزش برای ارتکاب جرم زیادتر میشه از بس گزینه هیچ اتهامی صحیح بوده است! واقعا جای تاسف هست که افراد بی مسوولیتی مثل این دار و دسته دارن اسکودا رو اداره میکنند! حتی یکبار روی سوالات رو هم نخوندن تا غلطهای املایی و نگارشی رو لااقل تصحیح کنند..با وجود مقاومتهای بسیار بالاخره ۳ سوال رو حذف کردن یاد مصاحبه شهبازی نیا میفتم که گفته بود هییییچ سوال اشتباه و اختلافی نداشتیم امسال!!

  43. آقای خاص گفت:

    لطفا همگی اعتراض خودتون رو پست کنید به ادرس اسکودا تا ترتیب اثر بدن فقط اینجا اعراض نکنید

  44. alireza گفت:

    سلام و عرض ادب
    جناب دکتر با میانگین ۵۶امیدوار به قبولی تو آذربایجانغربی باشم یا نه؟

  45. زهرا گفت:

    من به سوال ۴۸ تجارت اعتراض دارم و در دفترچه من کهaبود صحیح است درج شده بود

  46. امير ح گفت:

    جناب دکتر سلام
    به نظر شما کف قبولی کانون مرکز چه نمره ای خواهد بود و کف قبولی استان تهران؟

  47. امير ح گفت:

    جناب دکتر سلام
    به نظر شما کف قبولی کانون مرکز چه نمره ای خواهد بود و کف قبولی استان تهران؟

  48. فرهاد گفت:

    من به سوال ۴۸ اعتراض دارم
    سپاس فراوان از شما

  49. میلاد گفت:

    سلام خسته نباشید استاد سوال ۲۷ دادرسی مدنی راجع به طلاق طبق قانون شورای حل اختلاف نمیشه رجوح کرد به سورا برای صلح و سازش اما در کلید نوشته میشه گزینه ۲

  50. سامیه گفت:

    من به اکثر سوالات جزا اصول و ۴۸ اعتراض دارم لطفا حق مارا پایمال نکنید که دامنگیر نشین

  51. زهرا گفت:

    من به سوال ۸۲ و ۸۳ و ۹۳ و ۱۰۰ جزا اعتراض دارم.جناب شهبازی نیا یعنی ازین به بعد تمام کارمندای بانکها جعل امضا کنن حساب واهی باز کنن وام بگیرن فقط اقساطو پرداخت کنند و هیچ عمل مجرمانه ای هم انجام ندادن؟؟؟ازین به بعد هر کیفی پیدا کردیم برداریم در قبال صاحبش هم مقاومت کنیم بازم هیچ وصف مجرمانه ای نداره؟در مورد سوال ۸۳ جزا طبق نظر دکتر میر محمدصادقی که استاد بلامنازع جزا هستن در تحقق جرم جعل وجود منتسب الیه ضروری نیست و حساب واهی سبب فریب بانک شده و کلاهبرداری مقارن با استفاده از سند مجعول تعدد معنوی هست مجازات کلاهبرداری داره.حتی اگرهم طبق نطر عده ای جرم جعل بخاطر عدم وجود منتسب الیه محقق نشده باز هم کلاهبرداری محققه.این سوال ایراد داره هم مبهمه هم اختلافیه.آژیر پلیس هم در سوال ۱۰۰ عامل خارج از اراده هست.دیگه چه اتفاقی باید بیفته تا اونو خارج اراده محسوب کنید؟از اینهمه حق الناس بترسید

    • نوشین گفت:

      خو این واقعا ضمانت اجرا نداره که خیلی از مسولان بانکها وامهای میلیاردی میگیرن!!و بعد گندش درمیاد.و بجای ضمانت اجرای کیفری صرفا ضمانت اجرای حقوقی براش قایل میشن☺

  52. مهراوه گفت:

    به سوال ۴۸اعتراض دارم اسکودا چرا با ماجوون ها اینکار میکنی میدونی من تو خونه نشستم ازصبح تا شب هیچ کاری ندارم خانوادم از دستم کلافه شدن

  53. ساناز گفت:

    من به سوال ۸۲ و ۸۳ و ۹۳ و ۱۰۰ جزا اعتراض دارم

  54. فرهاد گفت:

    دفترچه سوالات من دفترچه c بود که در آن سوال ۴۸ (صحیح است) بود.
    ممنون بابت پیگیریتون

    • نوشین گفت:

      وای منم الان یادم افتاد!!!درست میگین ولی به نظرم طراح سوال اصلا کاری به سوال و…نداشته فقط میخواسته ببینیه ما اصلاحیه ماده ۲۴۱لایحه رو خوندیم یا نه😆

  55. مهدی گفت:

    من به سوال ۴۸ اعتراض دارم
    به سوال ۱۰۰ و۹۸ و ۸۸ جزا هم اعتراض دارم به استناد بیشتر پاسخنامه های موسسات ونظر اساتید سوال ۱۰۰ پاسخ شروع به جرم، سوال ۹۸ تحصیل مال نامشروع، وسوال ۸۸ فاقد وصف کیفری درست است

  56. المیرا گفت:

    آقای شهبازی نیاحداقل به احترام بچه های جانباز و شهید که برای وطن جنگیدن به حرف دل ما گوش کن سوالات رو بررسی کنین حق ما خوردنی نیست مازحمت کشیدیم اعتراض ما عادلانه س چون اگر حق ما ضایع شد فردا پاسخگو خواهی بود

  57. Bahar گفت:

    سوال ۸۰اصول فک کنم کسی که فقط بلدنبوده وشانسی زده براش درست محاسبه بشه وگرنه اون سوال تکلیفی تمامی اساتید هم دراین مورد اتفاق نظرداشتن وسوال ۸۳ و ۸۸ و۱۰۰که اصلا توضیح نمیخواد کسی که حقوقی هم نباشه فک نکنم ۸۳ رو فاقدوصف بزنه وسوال ۸۸عین تبصره هستش که میگه ضبط پس یعنی مجازات نداره واقعا جای تاسف میباشد باتشکر ازجناب تحریری

  58. محمد گفت:

    من به سوال ۴۸‌اعتراض دارم

  59. Bahar گفت:

    جناب تحریری ب نظربنده اگرموسسات بعدازآزمون ازشرکت کننده ها نظرنپرسند خیلی بهتره انگاراسکودا منتظراینه ببینه ماچی زدیم برخلاف ا ن رو اعلام کنه هرگزینه ای ببینه درصد بیشتری زدیم برخلافش اعلامش میکنه فقط موندم ما چه منبعی بخونیم یعنی دکترمیرمحمدصادقی و بقیه الکیه؟؟!!!!

  60. omid گفت:

    من به سوال ۴۸ اعتراض دارم.

  61. امیرفلاح گفت:

    باسلام من قویا وشدیدا به سوال ۴۸اعتراض دارم وهمچنین سوال ۲۰ مدنی وخود سوال ۹۰ جزا ،اینکه چرا این سوال صحیح وبیخود حذف کردن

  62. مهدی گفت:

    من به سوال ۴۸ اعتراض دارم.
    هم چنین سوالات ۱۰۰ و ۸۸و ۹۸و۲۰
    آقای تحریری لطف کنید بفرمایید با این درصدها مدنی۶۵ ادم ۴۸ تجارت۷۸ اصول ۶۱ جزا۴۰ ادک۷۶در کانون مرکز به قبولی امیدوار باشم؟

  63. آقای خاص گفت:

    بیچاره اون توریست میره دیگه اسم ایرانم نمیاره تو مملکتشون تعریف میکنه ایران یه کشوریه که هرکاری توش انجام میدن جرم محسوب نمیشه و انگار اصلا قانون مجازات ندارن..کارمند بانکش سند جعل میکنه و وام میگیره جرم محسوب نمیشه،کیفتو تو خیابون میندازی برمیدارن دنبالش میکنی مقاومت میکنه فرار میکنه جرم محسوب نمیشه،دزده با صدای پلیس فرار میکنه جرم محسوب نمیشه،توریست بیچاره رو میچاپن جرم محسوب نمیشه…جالبه طرف تو حیاط خودش عتیقه پیدا میکنه نمیده به دولت جرم محسوب میشه!! ایشالا همه این اتفاقات سر طراح سوال و اعضا اسکودا بیفته تا ببینم بازم جرم محسوب میشه برای خودشونم یا نه؟!!

  64. نوشین گفت:

    ما واقعا داریم به کیا انتقاد میکنیم بهتون قول میدم اقای شهبازی نیا انقدری براش بی اهمیت بوده اصلا سوالارو ندیدن هنوز.🤔هیچ سوالیم به نظرم دیگه حذف نمیشه و..الکی داریم تلاش میکنیم

  65. نوشین گفت:

    ما واقعا داریم به کیا انتقاد میکنیم بهتون قول میدم اقای شهبازی نیا انقدری براش بی اهمیت بوده اصلا سوالارو ندیدن هنوز.🤔هیچ سوالیم به نظرم دیگه حذف نمیشه و..الکی داریم تلاش میکنیم مثل این استادا که برگه هارو میدن دانشجوهاشون تصحیح میکنن احتمالا اقای شهبازی نیا هم سوالارو دادن دانشجوهاشون تصحیح کردن😆

  66. فاطمه گلبان گفت:

    من به سوال ۴۸ اعتراض دارم.

  67. فاطمه گفت:

    من به سوال ۴۸ اعتراض دارم.

  68. babak گفت:

    استدلال ما برای اقایون موجه نخواهد بود و تاثیر پذیر نیست چرا که هنوز از فاجعه ازمون سردفتری زمانی نگذشته و هیچ نهادی پاسخگوی تخلفات نبوده و نیست اما تا زمانی که نتایج اعلام نشده باید در مورد سوالات اختلافی و غلط مثل سوال ۲۰ مدنی و چند سوال مجازات اسلامی نظر اساتید برجسته رو کسب و مستند به کانون و سازمان نظارتی اعتراض کنیم وگرنه اگر کارنامها منتشر بشه از دست هیچ کس کاری برنمیاد دوستان توجه داشته باشن اگر با توجه به جمع بندی پنج سوال مشتبه حذف بشه یعنی نمره ای برابر ۵۵ در معدل تاثیر گذار و سرنوشت خیلها که زحمت کشیدند تعیین میشه این مقدار بی توجهی در طراحی سوالات موثر در تعیین قبولی و رتبه ها میتونه باشه باتشکر از جناب تحریری که منافع جمع رو همیشه بر منافع شخصی ترجیح دادند

  69. یاس گفت:

    سلام استاداعتراض فایده ای هم داره باتوجه ب اینکه کلید رو منتشر کردن؟؟

  70. علیرضا گفت:

    سلام جناب دکتر تحریری. راستش شما درست میفرمایید که باید سوال تایپ شود و اینکه شرح و تفصیل نیز راجع به انتقادی که داریم اینجا مطرح کنیم. اما باور کنید من یک جوان ۳۱ ساله ام که شرایط روحیم بعد از دیدن کلید اسکودا به شدت بهم ریخته است. شاید بتونم درد و دلم را برای شما یادداشت کنم اما نقد و بررسی سوالات اشتباه از عهده بنده با این وضعیت پیش آمده خارج است!! اگر بشود صرفا به شماره سوالات اکتفا کنم. ان شا,الله که خدا پشت و پناه شما باشد که بعد از او به نحوه ی تفسیر شما در اعتراضی که از طرف داوطلبینی چون من به اسکودا خواهید نمود، امید داریم. من در آزمون قضاوت امسال رتبه ۲ رقمی احراز کردم حال باید نگران باشم که آیا در آزمون وکالت حتی به عنوان نفر آخر هم پذیرفته می شوم یا خیر!!! من شماره سوالات را برای هر مبحث به شرح ذیل ارسال می کنم.
    در مدنی: سوال شماره ۲۰ با توضیحاتی که دوستان در مورد آن داشته اند.
    در آ.د.م : سوالی برای من نبود که مخالفت نمایم. البته این دلیل بر نبودن سوال اختلافی نظیر ماده ۲۷ نیست اما برای من تاثیری ندارد چرا که در هر حال اشتباه پاسخ داده ام.
    در تجارت: سوال ۴۵ راجع به گروه اقتصادی که حتی خود شما نیز فرمودید دارای شخصیت حقوقی است. البته اگر نظر طراح بر این باشد که دارای شخصیت حقوقی نیست پس استنباط می شود که این سوال اختلافی است واجماعی راجع به آن وجود ندارد وسوال اختلافی طبیعتا بایستی حذف گردد.
    در اصول: مانند آ.د.م نظری ندارم.
    در جزا: چه بگویم جز اشک و حسرت!!! سوال ۸۲ سوال ۸۳ (نظر دکتر میر محمد صادقی چیز دیگریست) سوال ۱۰۰ (نظر دکتر میر محمد صادقی چیز دیگریست)
    امیدوارم حق دوستانی که زحمت کشیدند ضایع نشود که خودم به شخصه مسبب این تضییع حق و رنج و زحمت را نخواهم بخشید.

  71. ناصرنورى گفت:

    سلام و خداقوت
    پس چرا دوستان به سؤال ۶ اعتراض نمیکنند زیرا که متعهد هیچگونه حقی ندارد بلکه تکلیف دارد وبا تاثیر مثبت یعنی ۵درصد با ضریب ٣هم که دارد
    نابرابری و جفا به اونهایی که تشخیص صحیحی دادند و جواب ندادند اگه با اکثریت داوطلبین به سوالهایی که جواب صحیح نداشته اند اعتراض کنیم اجبارا اسکودا حذف میکند

  72. سعید گفت:

    من به سوال ۴۸اعتراض دارم

  73. Z گفت:

    سلام. سوال ۴۸ اگر هم ایرادی بوده صرفا تایپی بوده! من به این سوال اعتراضی ندارم. اما سوال ۲۰ مدنی به نظرم ایراد داره و جواب درست قتل غیر عمد هست چون در قتل غیر عمد فقط از دیه محذوم میشه نه از کل ارث اون گزینه ای که گفته قتل غیر عمد در موارد خاصی این معنی رو میرسونه که در موارد خاصی قاتل از کل ارث محروم میشه که این درست نیست. و بدتر از اون سوال ۸۰ اصول هست که جواب اسکودا واقعاااااا غیر منطقی غیر عقلانی و کاملااا اشتباه هست تروخدا در موردش اعتراض کنین جواب این سوال باید گزینه حکم وضعی باشه اخه کجای این حکم تکلیفیه!!؟؟؟ جمله ای که در سوال امده صرفا بیانگر یک حالته نه اعلام تکلیف خطاب به افراد مکلف!!!!! واقعا از دیدن این جواب شگفت زده شدم! چرا وقتی یه سوال رو درست زدیم باید تبدیل شه به غلط همین یک سوال کلی تاثیر داره.

  74. P گفت:

    با عرض ادب خدمت همه عزیزان
    آن دسته از دوستانی که با دفترچه D آزمون دادند لطفا و حتما اعتراض خود را نسبت به سوال ۴٨ تا تاریخ مذکور ارسال نمایند زیرا با اشتباه چاپی و فاحشی که رخ داده است خیلی از داوطلبین محترم یا به ناچار پاسخ نداده اند یا اشتباه پاسخ داده اند!! عدم واکنش مقتضی، صرفا موجب ضایع گشتن حق و تضررمان خواهد شد، پس لطفا و حتما پیگیری نمایید.

  75. P گفت:

    من به سوال ۴٨ اعتراض دارم

  76. میلاد گفت:

    با سلام واقعا تعجب میکنم که در همچین ازمونی باید اینهمه سوال و کلید اشتباه ببینیم قبل از امتحان میبینیم که اقای شهبازی نیا میگن امسال از مسلمات حقوقی سوال داده میشه درحالی که در جزا میبینیم ۷ تا از سوالات اختلافی هستش بعد از ازمون ایشون میگن ما سوال اختلافی نداشتیم بعدشم اون از اون کلیدی که بیرون میاد تو سوال نوشته کارمند بانک جعل امضا کرده تو کلید داده هیچ جرمی رخ نداده مگه داریم همچین چیزی و خیلی سوالای دیگه که دوستان اشاره کردن . سوال ۲۰ قانون مدنی سوال ۲۷ ایین دادرسی مدنی سوال ۴۸ قانون تجارت و جزا رو که دیگه کلا نگو کاملا سوالات اختلافی این از سوالات اونم از اون ور از کلید .خداشاهده این حق نیست که یکسال زندگیتو هدر بدی بعد این بشه نتیجش خیلی سخته باور کنید از روزی این کلید اومده بنده حوصله خودمم ندارم چون واقعا یکسال زندگیتو هدر بدی بعد اینجوری بشه ادم دیوونه میشه .

  77. صادق گفت:

    من به سوال ۱۰۰ اعتراض دارم.البته باید دید که جمع اوری اسباب شروع ب عملیات اجرایی هست یا نه؟؟
    دکتر ب نظر شما هست؟؟

  78. محسن گفت:

    من به سوال ۴۸ اعتراض دارم

  79. صادق گفت:

    سلام..دکتر با میانگین ۵۷خوزستان احتمال قبولی هست

  80. فرید گفت:

    من به سوال ۴۸ پاسخ صحیح دادم

  81. حمیده گفت:

    سلام من به سوال ۴۸ تجارت و ۸۲ و۸۳ جزا اعتراض دارم

  82. مجید گفت:

    سوال ۲۷ به صراحت قانون شوراها غیر قابل سازشه حتی با توافق طرفین

  83. آزاده گفت:

    من با پاسخی که به سوال ۲۷ دادن هم مخالفم چون تو کتاب دکتر توکلی صفحه ۵۹ گفتن رجوع قابل طرح در شورا نیست

  84. آزاده گفت:

    آقای دکتر اگه میشه سوال ۸۰ اصول رو هم پیگیری کنید.سپاسگزارم

  85. مهشید گفت:

    من از این به بعد به جای وکالت خوندن میخوام راننده تاکسی شم یه توریست سوار کنم تیغ بزنم تا پولشو جلومو گرفت یعنی واقعا خاک بر سر اسکودا چه فکری کردی شهبازی اونجا نشستی

  86. هانیه گفت:

    ما به طرح سوالات امسال کلا اعتراض اصول جای خود جزا مزخرف ترین سوال ایا شهبازی نیا خبر داری یکی از بچه های حقوق خودکشی کرده راهی بیمارستان شده چون امید ها و آرزوهای برباد رفته ش با دیدن کلیدها نابودشد

  87. حسرت وکالت گفت:

    سلام اقای دکتر
    خواستم بگم اکثر اکثر داوطلب ها به سوال ۲۰ مدنی و بخصوص ۲۷ ا.د.م معترض هستند از شما عجزانه خواهش میکنم درمورد این دو سوال پیگیری کنید….

  88. حسرت وکالت گفت:

    سلام اقای دکتر تحریری
    از شما عاجزانه خواهشمندم که سوال ۲۰ مدنی و بخصوص تاکید دارم بخصوص سوال ۲۷ آ.د.م را پیگیری کنید چون اکثر بچه ها نسبت به این دو سوال اعتراض دارند….

  89. مهشید گفت:

    دکتر جان تورو خدا من خیلی به شما ارادت دارم یه کاری کنید برامون سوالاتی جزا رو با این حساب من ۶تا درست زدم درکل بقیه خراب شد چه خاکی به سرم بریزم شما ازمادفاع کنین وکیل عزیز

  90. حنیف گفت:

    به سوال ۴۸تجارت اعتراض دارم

  91. مهشید گفت:

    دکتر من مدنی رو ۶۳ آدم ۵۳ اصول رو ۹تا صحیح نمیدونم یزد میشه قبول شد با جزا اینجوری که خدا خیرتان بده که اگه شما نبودین واقعا دیگه نمیتونستیم کاری کنیم از پس این آدم های ظالم

  92. Zahra گفت:

    من به سوال ۴٨ اعتراض دارم

  93. مریم گفت:

    من به سوال۴۸ و ۲۰ و ۹۰ و۱۰۰ اعتراض دارم

  94. مریم گفت:

    من به سوال ۴۸ اعتراض دارم

  95. مونا گفت:

    سلام به سوال ۲۰ مدنی اعتراض دارم وقتی ما داریم به سوال دادای ابهام هست ….با این سوال باعث سردرگمی داوطلبان شدن …..سوال ۱۰۰ به دلیل شروع به عملیات اجرایی سرقت و متوقف شدن آن به دلیل مانع خارجب ک در واقع شروع به سرقت می باشد…..شنیدن صدای آژیر و فرار کردن امری غیرارادی هست چون هیچ انسان که قوه ی عقل داره تصمیم به موندن یا رفتن نمیگیره و فرار میکنه…. آقای حریری حالا اگه خودتون به استناد بهتر اینو بهشون برسونید ممنون میشم

  96. احمد گفت:

    من به سوال ۲۷ و ۳۲ و ۳۳ و ۲۲ اعتراض دارم ولی به سوال ۴۸ اعتراضی ندارم

  97. 007 گفت:

    سلام میخواستم بدونم. با معدل ۱۱/۸۰ در مرکز شانسی برای قبولی در استان تهران دارم؟؟؟

  98. علی گفت:

    استاد واقعا چکار کنم با ۷تا سوال جزا آخه چجوری قبول شم چرا انقدر ظلم من به سوال ۴۴۸اعتراض دارم به ۲۷آدم طراح بی سواد

  99. پیام گفت:

    سلام دوستان شمارو نمیدونم ولی من انقدر این سایتو اون سایتو نگاه کردم و افسوس خوردم که که واقعا از زندگی سیر شدم تو حالتی مثل جهنم زندکی میکنم میانگین خودم تو کانون مرکز ۶۰ میشه ولی انقدر حرص و جوش خوردم که مریض شدم ننیدونم اگر برمیگشتم عقب بازم حقوق میخوندم تا همچین سد محکم ولی بی پایه رو تجربه کنم یا نه خدا به داد همه ماها برسه و تشکر ویژه دارم از دکتر تحریری عزیز که بی منت به سوالات ماها حواب نیدن اجرکم عندالله

    • سلام و ادب
      عیب نداره
      هر حقوقدان حداقل یک بار باید این تجربه را بگذراند.هدیه مسولین به فارغ التحصیلان است
      آرزوی بهترین ها را برایتان دارم

  100. اميرحسين گفت:

    سوال ٢٠ مدنى کاملا سوال اشتباهیه خواشمند است که پیگیرى شود.
    سوال ٢٧ آیین دادرسى مدنى پاسخ منتشره اشتباه است زیرا رجوع حتى با صلح و سازش هم قابل ارجاع نیست همه ما ماده بعد اون مورد یعنى هم ماده ١٠ و هم ماده ١١ رو در ذهن داشتیم و پاسخ به این سوال دادیم حالا معلوم نیست طراح محترم سوال چطور ازین دو ماده اینطور برداشت کرده اند که مواردى که طبق نص صریح قانون حتى در صورت توافق طرفین قابل ارجاع به صلح و سازش در شورا نیست را قابل ارجاع دانسته اند، واقعا تاسف باره.

  101. اميرحسين گفت:

    سوال ٢٠ مدنى سوال کاملا اشتباهیه و بای حذف شه.
    سوال ٢٧ آدم پاسخ منتشره از سوى اسکودا کاملا اشتباه و باید تصحیح شه، همه ما در هنگام پاسخگویى به آن سوال به هر دو ماده ١٠ و ١١ نظر داشته و بعد پاسخ داده ایم اینکه نص صریح قانون رجوع را حتى در صورت توافق قابل ارجاع نمى داند چطور طراح محترم سوال از این دو ماده برداشت کرده اند که براى صلح و سازش قابل ارجاع است واقعا عجیب و تاسف باره

  102. اميرحسين گفت:

    استاد
    مدنى ۶٠
    ادم ۶٠
    تجارت ۶٧
    جزا ۴٨
    اصول ٣۵
    ادک ٨١
    به نظرتون تهران قبول میشه؟

  103. هادی گفت:

    سوالات جزای ارشد رو مطالعه کنید لذت میبرید از سطح سوالات.سخت هستند اما اصولی و مستند.اما چندوقتیه طراحان سوال جزای وکالت کلا دوست دارند نظر خودشونو تحمیل کنند به بقیه.اون هم توی ازمونی سراسری که باید ملاک قانون و نظر دکترین باشه.نه نظر طراحی ک معلوم نیست با چه رانتی به مقامی رسیده.

  104. اميرحسين گفت:

    سوال ٣٣ ادم مگر ما اینهمه نخواندیم موضوع دستور موقت نباید با موضوع خود خواسته دعوا یکى باشد؟
    اگر یکى باشد امکان پذیر نیست، این چه جوابیه آخه کانون داده؟؟!!!!!

  105. اميرحسين گفت:

    سوال ٣٣ ادم مگر ما اینهمه نخواندیم موضوع دستور موقت نباید با موضوع خود خواسته دعوا یکى باشد؟
    اگر یکى باشد امکان پذیر نیست، این چه جوابیه آخه کانون داده؟؟!!!!

  106. علی گفت:

    سوال ۲۰مدنی من درست زدم مشکلی نداره استاد

  107. حمید رضا گفت:

    با سلام و احترام
    سوال ۲۰ مدنی دارای اشکال است و هم چنین سوالات ۸۲ و ۸۳ جزا که باید حذف گردند اما سوال ۹۰ بدون هیچ دلیلی حذف گردیده است.
    با تشکر از پیگیری شما

  108. مهدی گفت:

    به سوال ۴۸ اعتراض دارم

  109. Maryam گفت:

    استاد عزیز من به سوال ۴٨ اعتراض دارم
    هم چنین سوال ٢٠ مدنی
    به نظرشما با میانگین ۵٣ میشه امید به قبولى کانون فارس داشت؟

  110. رضا گفت:

    به سوال ۴۸ اعتراض دارم.در پرسشنامه aکدام گزینه صحیح است درج شده بود

  111. امیر گفت:

    به سوال۳ مدنی و ۲۰ و حذف سوال ۹۰ اعتراض دارم.
    گزینه ها به این شرح بود که تنها با تنفیذ الف صحیح است، گزینه ی دیگر تنها با تنفیذ مالک و گزینه دیگر در هر حال غیرنافذ است.
    از گزینه ها اینگونه بر می آید که که گزینه ی در هر حال غیرنافذ عدم نفوذ عقد حتی با تنفیذ مالک را نشان می دهد.
    سوال ۲۰
    در قتل غیر عمد عدم ارث بردن قاتل از دیه، حرمان قاتل از ارث به هیچ وجه محسوب نمی شود و دلالت بر عدم بهره مندی و تخفیف مجازات قاتل دارد. فرض کنید مقتول پدر و فرزند قاتل و تنها وارث اوست. ارث بردن فرزند از دیه سبب عدم مجازات قاتل در این مورد می گردد.

  112. زهرا گفت:

    من به سوال ۴٨ اعتراض دارم

  113. بهزاد گفت:

    من به سوال ۴۸ و ۲۰ اعتراض دارم

  114. سحرحسینی گفت:

    دکتر واقعا اعتراض نتیجه میده امکان داره پاسخنامه رو تغییر بدن سوالات جزا خیلی غیر استاندارد بود من که ۷تا صحیح زدم این واقعا قابل قبول نیست برام

  115. ali گفت:

    من به سوال ۴۸ اعتراض دارم

  116. گیلان گفت:

    سلام، به سوال۴۸ اعتراض دارم، در برخی دفترچه ها جمله کدام صحیح است آمده بود، دوستان به اعتراض از طریق این سایت بسنده نکنید و حتماً اعتراض مختصر ومستند خودرا فاکس کنید، تاثیر مثبت سوال۴۸، منجر به افزایش یک درصدی میانگین خواهدشد و یک درصد یعنی حداقل ده رتبه جابجای_ ممنون از رسانه حقوق

  117. موسوی گفت:

    من به سوال ۴۸ اعتراض دارم.
    در دفترچه من گفته بود کدام درست است.

  118. گیلان گفت:

    سلام، چه سوال ۴۸گفته باشد کدام صحیح است یا کدام صحیح نیست ،در هر صورت دوگزینه درست و دو گزین غلط داریم که هرطور حساب کنیم عده ای متضرر خواهندشد

  119. علی گفت:

    استاد اعتراض هیچ فایده ای برای من که ۷تا سوال جزافقط درست زدم بقیه ش هم یا غلط یا نزدم نداره فقط باید بمیرم

  120. علی گفت:

    سلام.استاد به نظر شما سوال ۳ مدنی درست جواب داده شده .من همونو زدم که شما پاسخ دادین والان بعد چهار سال دوباره لب مرزززززز….

    • سلام و ادب
      بنظر من سوال ۳ قطعا دارای گزینه های غلط و مبهم است و از آن سوالاتی است که بنظر من با توجه به پاسخ موسسات جواب اعلام شده

  121. زهرا گفت:

    خواهش میکنم آقای تحریری حذف سوال را پیشنهاد ندهید در این صورت ما ها که درست پاسخ داده ایم متضرر میشویم بهترین راه تاثیر مثبت این سوال است

  122. افشین گفت:

    سوال ۴۸ تجارت و سوال ۸۰ اصول فقه باید حذف شود

  123. علی گفت:

    خواهش میکنم آقای تحریری جزا رو چکار کنیم خیلی بچه ها غلط هاشون زیاد اصلا کم صحیح دارن

  124. fereshte گفت:

    سلام استاد خواهش میکنم سوال ۳, ۲۰, ۴۸, ۸۲و ۱۰۰ رو حتما پیگیری کنین از بس در مورد این سوالات بحث شده که دیگه فکرنمیکنم نیازی به توضیح یشتر باشه سایر سوالات هر چند اختلاف در موردشون به قوت خود باقیست ولی در این سوالات اشتباه به قدری فاحش است که قابل توجیه نیست. بنده با یک سال تلاش تنها امیدم برای پیگیری این ماجرا بعد از خدا به شماست.
    پیشاپیش قدردان زحمات شما هستیم

  125. المیرا گفت:

    سلام وادب استاد واقعا اگر جزا رو ۲۷درصد زده باشیم مدنی ۶۸ آدم ۵۳درصد حالا درس های دیگه هم متوسط امکان قبولی نیست

  126. احمد گفت:

    منم به سوالات ۳-۲۰-۲۷-۸۸ اعتراض دارم
    در سوال ۳ مدنی هیچ کدام از گزینه ها درست نیست و باید حذف بشه چطور میشه در هر حال غیرنافذ باشه در صورتی که بعدا امکان رد شدن وجود داره سوال ۲۰.۲۷و۸۸ رو هم دوستان ایرادشو گفتن
    جناب دکتر تحریری امیدوارم درد دل مارو بگوش اسکودا برسونید بخدا با هزار درد و رنج و نداری و بدبختی یه سال نشستیم خوندیم نذارین حق الناسی پایمال بشه خدا از بزرگی کمتون نکنه

  127. رمضانپور گفت:

    سلام استاد خواهشا سوال ۴۸تجارتو حتما پیگیری کنین چون دوگزینه صحیح داره تاثیر مثبت بدن وسوالی رو حذف نکن همچون سوال۲۰با تاثیر مثبت که هرکی جواب همواره …داده صحیح وهرکی نداده حذف خواهشا در پیگیریتون اینارو حتما لحاظ کنین ……ودر آخر خاک بر سر اسکودا انشالله برحق فاطمه زهرا این طرح جامع وکاالت بزودی زود تصویب بشه دیگه به خاطر چندتا سوال پیر نشیم یه مشت آدمایه بی لیاقت شدن طراح سوال هیچ وقت هم خوب نخواهد انشالله هر چی زودتر از این انحصار دربیایمم این چه وضعشه تا کی این بدبختی …چندتا مسئول دلسوز تو این مملکت باشه وضع جامع ما اینطوری نبود………

  128. الیاس گفت:

    منم از سوالای اختلافی ضرر کردم حالا من سوال ۴۸ رو درست زدم میگید حذف بشه واقعا که اون سوالایی که به نفع دوستان هست واختلافی نمیگید حذف بشه همه دوستان از سوالای اختلافی ضرر کردن دیگه بی انصافیه سوالی حذف بشه حذف سوال با تاثیر مثبت بی انصافی محضه برا کسایی که هیچ اون سوال رو نزدن اون کسایی که شانسی زدن یخ حال اساسی بهشون دادن ای صیغه ها یعنی چی یا حذف کامل یا نه ختم کلام

  129. الیاس گفت:

    حالا که شما می گید منم میگم سوال۳و۲۰و۳۳و۸۳و مخصوصا۸۸ شدیدا اعتراض دارم

  130. ساناز ع گفت:

    سوال ٢٠ مدنی : هیچ یک از گزینه ها صحیح نیست زیرا :
    اگر به نص ماده ٨٨٠ قانون مدنی استناد شود که فقط قتل عمد از موانع ارث است اما طبق ماده ۸۸۱ق مدنی قتل عمدی ناشی از حکم قانون و دفاع مشروع مانع ارث نیست. در نتیجه قتل عمد همواره مانع ارث است غلط می باشد و از سوی دیگر در قتل غیر عمد در مورد خاص چنانچه منظور طراح محترم این باشد که در قتل غیرعمد مرتکب از دیه که جز ترکه محسوب میشود ارث نمیبرد بازهم این گزینه صحیح نیست .اینکه دیه جز ترکه است و در قتل غیرعمد شخص فقط از دیه ارث نمیبرد کاملا صحیح است.پس باید گفت در قتل غیرعمد همواره شخص از بخشی از ارث(دیه )محروم می شود.گزینه ای که صحیح اعلام شده نحوه نگارشش این معنی را تداعی میکند که تنها در برخی موارد خاص قتل غیرعمد، شخص از بخشی از ارث(دیه) محروم می شود!!! در نتیجه کلیه گزینه های اعلام شده غلط می باشد .

    سوال ۴٨ تجارت : در پاسخ اعلامی گزینه ی ۲ اعلام شده است اما گزینه ی ۱ هم با توجه به جابجایی عدد ۶ و ۳ غلط است و در واقع این سوال دو گزینه ی غلط دارد که میبایست حذف شود. این در حالی است که در برخی از دفترچه ها عبارت صحیح است تایپ شده که کاملاً سوال را تغییر می دهد !!

    سوال ٢٧ آدم : دعاوی مذکور در ماده ١٠ شورا از جمله رجوع وفق بند الف این ماده تحت هیچ شرایطی حتی با تراضی قابل ارجاع به شورا نمی باشند. در واقع موارد مذکور در ماده ١٠ از استثنائات ماده ٨ شورا می باشد . زیرا ” قابلیت طرح ” در ماده ١٠ مطلق بکار رفته و اعم از طرح برای رسیدگی یا طرح برای صلح و سازش می باشد . به علاوه دعاوی مذکور در ماده ١٠ دارای موانع قانونی دیگری نیز می باشد .
    همچنین در ماده ١١ در خصوص صلح و سازش که کلیه موضوعات مدنی را قابل طرح در شورا دانسته. در این سوال دادگاه دعوا را ارجاع نمی دهد بلکه صلح و سازش را ارجاع می دهد که موضوعی جداگانه است و واژه این امر در متن سوال به همین موضوع اشاره دارد.

    سوال ٣٣ آدم : در صورت صدور دستور موقت در این سوال موضوع دستور موقت با اصل خواسته تلاقی پیدا می کند و موضوع سوال از موارد تامین خواسته است . طبق نظر دکتر شمس موضوع دستور موقت نباید با موضوع دعوا یکی باشد . جلد ٣ آئین دادرسی مدنی پیشرفته دکتر شمس ص٣٧١

    سوال ٨٨ جزا: با توجه به تبصره ١ ماده ۵۶٢ ق م ا تعزیرات ” اگر کسی بر حسب تصادف یک اثر تاریخی فرهنگی را بدست آورد و ان را تصاحب کند مرتکب جرمی نشده ولی به ضبط اثر به نفع دولت محکوم می شود . به نظر اقوی حقوقدانان این عمل جرم نیست . این در خالی است که در خصوص این سوال جدا از منابع امتحانی در پاسخنامه های منتشر شده از موسسات معتبر ایران به اتفاق نظر به گزینه فاقد وصف کیفری پسخ داده شده بود و چنانچه استناد شود که در سوال آمده چه وصفی دارد و از این لحاظ گزینه امتناع از تحویل اموال مکشوفه به دولت توجیه شود سوال دارای ٢ گزینه صحیح خواهد بود و می بایست حذف گردد.

    سوال ١٠٠ جزا : عمل وی شروع به سرقت می باشد چرا که وارد مرحله اجرایی یعنی جمع آوری اموال شده است و همچنین به واسطه عامل خارجی ( به صدا درآمدن آژیر ) از ادامه کار امتناع کرده که شرایط قانونی شروع به جرم محقق شده است. مطابق تبصره ماده ١٢٢: هرگاه رفتار ارتکابی، ارتباط مستقیم با ارتکاب جرم داشته، لکن به جهات مادی که مرتکب از آنها بی اط ع بوده وقوع جرم غیرممکن باشد، اقدام انجام شده در حکم شروع به جرم است .

    جناب آقای دکتر تحریری لطفاً اعتراضات ما رو به گوش مسئولین برسانید . علی الخصوص در هصوص سوال ٢٠،٢٧، ۴٨ . همچنین در خصوص جزا علاوه بر سوال ١٠٠ و ٨٨ که مطرح گردید فاقد وصف کیفری بودن سوال ٨٣ و ٨٢ جای بحث فراوان دارد . پیشاپیش از حمایت شما از حقوق ما سپاسگزام 🙏🏻

  131. ساناز ع گفت:

    سوال ٢٠ مدنی : هیچ یک از گزینه ها صحیح نیست زیرا :
    اگر به نص ماده ٨٨٠ قانون مدنی استناد شود که فقط قتل عمد از موانع ارث است اما طبق ماده ۸۸۱ق مدنی قتل عمدی ناشی از حکم قانون و دفاع مشروع مانع ارث نیست. در نتیجه قتل عمد همواره مانع ارث است غلط می باشد و از سوی دیگر در قتل غیر عمد در مورد خاص چنانچه منظور طراح محترم این باشد که در قتل غیرعمد مرتکب از دیه که جز ترکه محسوب میشود ارث نمیبرد بازهم این گزینه صحیح نیست .اینکه دیه جز ترکه است و در قتل غیرعمد شخص فقط از دیه ارث نمیبرد کاملا صحیح است.پس باید گفت در قتل غیرعمد همواره شخص از بخشی از ارث(دیه )محروم می شود.گزینه ای که صحیح اعلام شده نحوه نگارشش این معنی را تداعی میکند که تنها در برخی موارد خاص قتل غیرعمد، شخص از بخشی از ارث(دیه) محروم می شود!!! در نتیجه کلیه گزینه های اعلام شده غلط می باشد .

    سوال ۴٨ تجارت : در پاسخ اعلامی گزینه ی ۲ اعلام شده است اما گزینه ی ۱ هم با توجه به جابجایی عدد ۶ و ۳ غلط است و در واقع این سوال دو گزینه ی غلط دارد که میبایست حذف شود. این در حالی است که در برخی از دفترچه ها عبارت صحیح است تایپ شده که کاملاً سوال را تغییر می دهد !!

    سوال ٢٧ آدم : دعاوی مذکور در ماده ١٠ شورا از جمله رجوع وفق بند الف این ماده تحت هیچ شرایطی حتی با تراضی قابل ارجاع به شورا نمی باشند. در واقع موارد مذکور در ماده ١٠ از استثنائات ماده ٨ شورا می باشد . زیرا ” قابلیت طرح ” در ماده ١٠ مطلق بکار رفته و اعم از طرح برای رسیدگی یا طرح برای صلح و سازش می باشد . به علاوه دعاوی مذکور در ماده ١٠ دارای موانع قانونی دیگری نیز می باشد .
    همچنین در ماده ١١ در خصوص صلح و سازش که کلیه موضوعات مدنی را قابل طرح در شورا دانسته. در این سوال دادگاه دعوا را ارجاع نمی دهد بلکه صلح و سازش را ارجاع می دهد که موضوعی جداگانه است و واژه این امر در متن سوال به همین موضوع اشاره دارد.

    سوال ٣٣ آدم : در صورت صدور دستور موقت در این سوال موضوع دستور موقت با اصل خواسته تلاقی پیدا می کند و موضوع سوال از موارد تامین خواسته است . طبق نظر دکتر شمس موضوع دستور موقت نباید با موضوع دعوا یکی باشد . جلد ٣ آئین دادرسی مدنی پیشرفته دکتر شمس ص٣٧١

    سوال ٨٨ جزا: با توجه به تبصره ١ ماده ۵۶٢ ق م ا تعزیرات ” اگر کسی بر حسب تصادف یک اثر تاریخی فرهنگی را بدست آورد و ان را تصاحب کند مرتکب جرمی نشده ولی به ضبط اثر به نفع دولت محکوم می شود . به نظر اقوی حقوقدانان این عمل جرم نیست . این در خالی است که در خصوص این سوال جدا از منابع امتحانی در پاسخنامه های منتشر شده از موسسات معتبر ایران به اتفاق نظر به گزینه فاقد وصف کیفری پسخ داده شده بود و چنانچه استناد شود که در سوال آمده چه وصفی دارد و از این لحاظ گزینه امتناع از تحویل اموال مکشوفه به دولت توجیه شود سوال دارای ٢ گزینه صحیح خواهد بود و می بایست حذف گردد.

    سوال ١٠٠ جزا : عمل وی شروع به سرقت می باشد چرا که وارد مرحله اجرایی یعنی جمع آوری اموال شده است و همچنین به واسطه عامل خارجی ( به صدا درآمدن آژیر ) از ادامه کار امتناع کرده که شرایط قانونی شروع به جرم محقق شده است. مطابق تبصره ماده ١٢٢: هرگاه رفتار ارتکابی، ارتباط مستقیم با ارتکاب جرم داشته، لکن به جهات مادی که مرتکب از آنها بی اط ع بوده وقوع جرم غیرممکن باشد، اقدام انجام شده در حکم شروع به جرم است

  132. پریشاد گفت:

    درود من به سوال ٢مدنی سوال ٢٧ سوال ۴٨ سوال ٨٢.٨٣.٨٨.١١٨واینکه چرا سوال ٩٠که اکثریت درست زدن حذف شده اعتراض دارم وخواستار حذف این سوالات هستم

  133. ك گفت:

    دوستان لطفا در کنار اعتراض در اینجا اعتراض خودتون و فکس هم بکنید بخدا تعدادش زیاد باشه مثل پارسال راجع به سهمیه ی بچه ها اعتراضای زیادشون جواب داد نزارید حقتون پایمال شه یه سوالم یه سواله سوال ۴۸باید حذف بشه لطفا همکاری کنید خیلی خیلی از استاد عزیز و دلسوز ممنونم که پیگیر حق ما جوونای بیچاره و بدبخت هستن خدا خیرتون بده دکتر

  134. نسترن گفت:

    کاش طراحان گرامی می‌گفتند که این سوالات رو از چه منابعی طراحی کرده اند، اینهمه تلاشمون بیهوده بود

  135. شادی گفت:

    سوالات ۳_۲۰_۲۷_۳۲_۳۵_۸۲_۸۳_۸۸_۹۸

  136. فرزاد گفت:

    سلام استاد محترم لطفا سوالات ۱۰۰و ۸۲و۸۳و ۸۸ وسوال ۲۰ مدنی رو هم پیگیری کنید

  137. محمدي گفت:

    سلام و عرض ادب
    حقیقتاً بنده دفترچه ی D داشتم و سوال این بود که کدام مورد صحیح نیست؟ اما در گزینه ها گزینه ی ١ و٢ هردو غلط( گزینه و پاسخ صحیح ) بودند اما واضح بود چراکه گزینه ی ٢صحیح تر بود بنده هم شک کردم اما گزینه ی صحیح تر رو انتخاب کردم.
    درخصوص سوال ٢٧ شدیداً معترض هستم رجوع به هیچ عنوان نمی تواند جهت صلح و سازش در شورا مطرح شود، ضمناً سوال ٨٠ طبق نظر استاد اصول فقه جناب فرامرزی حکم وضعی می باشد.
    ممنون بابت پیگیریتان خداوند خیرتان دهد.

  138. ساناز ع گفت:

    دوستان لطفا همگی اعتراضات رو برای اسکودا بفرستید

  139. ایمان ترابی گفت:

    سلام خسته نباشید من به سوال ۴۸اعتراض دارم

  140. ایمان ترابی گفت:

    سلام من به سوال ۴۸به اعتراض دارم

  141. مبثم گفت:

    طبق پاسخنامه ای که از طرف اسکودا اعلام شد
    متاسفانه موسسات و برخی اشخاص پاسخ های غلطی را در نظر گرفته بودند ( جدا از اینکه جواب بعضی از سوالات از طرف اسکودا دارای نقد می باشد ) که به این شرح می باشد
    موسسه دادآفرین 👇
    مدنی : همه موارد اعلامی صحیح بودند
    آ .د .م : ۳ غلط ( ۲۲.۳۲.۳۳ )
    تجارت : همه موارد اعلامی صحیح بودند
    اصول فقه : ۱ غلط ( ۸۰ )
    جزا : ۱ غلط و ٢تا هم اعلام نکرده بودند
    کیفری : همه موارد اعلامی صحیح بودند

    موسسه فاضل 👇
    مدنی : همه موارد اعلامی صحیح بودند
    آ . د. م : ۳ غلط ( ۲۲.۲۷.۳۳ )
    تجارت : همه موارد اعلامی صحیح بودند
    اصول فقه : ۱ غلط ( ۸۰ )
    جزا : ۳ غلط ( ۸۸.۹۶.۱۰۰ ) ۲ گزینه هم پاسخ نداده بودند
    کیفری : همه موارد اعلامی صحیح بودند

    موسسه مکتوب آخر 👇
    مدنی : ۱ غلط ( ۲۰ )
    آ . د .م : ۲ غلط ( ۲۷.۳۳ )
    تجارت : ۳ غلط ( ۴۵.۵۷.۵۹ )
    اصول فقه : ۳ غلط (۶۵.۷۰.۷۷ )
    جزا : ۳ غلط ( ۸۸.۹۳.۹۸ )
    کیفری : ۳ غلط ( ۱۰۲.۱۰۷.۱۱۵ )

    موسسه چتردانش 👇
    مدنی : ۱ گزینه اعلام نکرده بودند ( ۲۰ )
    آ . د . م : ۲ غلط ( ۲۲.۲۷ )
    تجارت : همه موارد اعلامی صحیح بودند
    اصول فقه : ۱ غلط ( ۸۰ )
    جزا : ۲ غلط ( ۸۸.۹۳ )
    کیفری : ۱ غلط ( ۱۱۸ )

    موسسه طرح نوین 👇
    مدنی : همه موارد اعلامی صحیح بودند
    آ . د . م : ۱ غلط ( ۳۳ )
    تجارت : همه موارد اعلامی صحیح بودند
    اصول فقه : ۱ غلط ( ۶۹ )
    جزا : ۳ غلط ( ۹۳.۹۶.۱۰۰ )
    کیفری : همه موارد اعلامی صحیح بودند

    موسسه دادستان 👇
    مدنی : همه موارد اعلامی صحیح بودند
    آ . د . م : ۶ غلط ( ۲۱.۲۲.۲۵.۲۷.۳۲.۳۳ )
    تجارت : همه موارد اعلامی صحیح بودند
    اصول فقه : همه موارد اعلامی صحیح بودند
    جزا : ۲ غلط ( ۹۳.۱۰۰ ) سوالهای ۸۲ . ۸۳ . ۸۸ را اختلافی گفتند
    کیفری : همه موارد اعلامی صحیح بودند

    آقای تحریری 👇
    مدنی : ۳ غلط ( ۳.۶.۱۶ )
    آ . د . م : ۲ غلط ( ۲۷.۳۲ )

    خانم عظیم زاده 👇
    جزا : ۲ غلط ( ۹۳.۱۰۰ )
    کیفری : ۱ غلط ( ۱۱۸ )

    فخرالدین عباسزاده 👇
    جزا : ۷ غلط ( ۸۳.۸۸.۸۹.۹۳.۹۵.۹۸.۱۰۰ )
    کیفری : همه موارد اعلامی صحیح بودند

    شکری 👇
    مدنی : ۴ غلط ( ۳.۶.۱۶.۲۰ )
    آ . د . م : ۲ غلط ( ۲۲.۳۳ )

    بخشی زاده 👇
    ۱۶ تا پاسخ دادند که ۵ تا غلط بوده
    ۸۲.۸۷.۹۵.۹۸.۱۰۰

    دیبانژاد 👇
    جزا : ۵ غلط ( ۸۱.۸۳.۸۸.۹۳.۱۰۰ )

  142. مبثم گفت:

    ا.د.م۲۲.۲۷ -جزا۸۸.۹۳-ماموندیم چه کتابهایی رو بخونیم این موسسات حقوقی بجای این همه تبلیغات بیان از جوابهایی که توکتاباشون میدن دفاع کنند

  143. المیرا گفت:

    ببخشید چرا بعضی دوستان هنوز هیچ خبری نشده میان کامنت می زارن من قبول م چقدر کمبود دارن منظورم سایت رسانه نیست ولی فریاد نزنین اااااای قبول شدم شدی که شدی

  144. المیرا گفت:

    بعضی از دوستان تو کامنت هاشون گفتن با میانگین ۴۵تو کانونی شانس قبولی هست واقعیت!😨😨😨😨😨

  145. elin گفت:

    با سلام وخسته نباشید من طبق استدلال ها و استناد های قانونی به سوالات ۳. ۲۰. ۲۶. ۲۷. ۳۳. ۴۸. ۸۲. ۸۸. ۸۳ اعتراض دارم تو رو خدا استاد پیگیری کنین ما بعد از شما امیدمون به شماست خواهشن دوستان موارد رو فکس کنین من هم فکس میکنم

  146. Hossein گفت:

    سلام و عرض ادب خدمت دکتر گرامی
    ای کاش شهبازی نیا میدونست وقتی مدیر اسکودا میشه برای دفاع از حقوق داوطلبین اونجا نشسته نه فقط و صرفا برای اینکه صندلی ریاست پر باشه
    جناب تحریری عزیز من تعجب میکنم از موسسات اموزشی که موقع تبلیغ حرف از استادان زبر دست میزنن ولی الان که سوالات و جواب های اشتباه را میبینن سکوت میکنن و تبلیغ دوباره برای اموزش و کلاس درس دارن ایشالله که این موسسات که کارشون غیر از کلاهبرداری چیزی نیست خیر نبینن
    اخه موسسه ای که حرف از استاد زبر دست میزنه استادش ۳ تا سوال از ۲۰ سوال را پاسخ اشتباه میزنه خدا وکیلی این موسسه کمک به کسی میکنه
    ای کاش موسسات برات اعتبار نام خودشان به سوالات و جواب سوالات اعتراض میکردن
    سوال ۶ با تاثیر مثبت چرا حذف بشه من نوعی مدونستم جواب را ولی به خاطری نام متعهد در صورت سوال بود جواب را نزدم
    سوال ۲۰ اخه این چه جوابی هست صحیح حساب کردن
    سوال ۲۷ اخرش ما باید چه کار کنیم چه جوری جواب بدیم که جواب صحیح باشه
    سوال ۸۲ که کیف دیگری را پیدا کنیم و برداریم درصورتی باعث شود از دسترس مالک خارج شود این ربایش سرخت محسوب میشود که نمونه بارز این مورد هست
    سوال ۹۰ بدون دلیل حذف شد
    سوال ۱۱۸ قشنگ نص صریح ماده گفته تا یک چهارم از وثیقه کسر میشه اسکودا گفته اجرا میشه
    سوال ۴۸ برای من اومده گفته کدام گزینه صحیح میباشه
    خدایا به داد این مردم برس که جز شما فریاد رسی نی
    خدایا این حق من را از جناب شهبازی بگیر
    شهبازی واقعا لایق این پست نیست
    اخه مگه میشه اسکودا بنشین تا ۳۳ روز نتونه جواب ۱۲۰ سوال را پیدا کنه بعدش یه داوطلبی ۱۳۵ دقیقه بتونه جواب بده اون هم نه بر اساس کتاب و دانسته های حقوقی
    بلکه با توجه به نظر طراح سوال
    این نوع سوالات چیزی شبیه قماربازی و بازی شانس است که باید خوش شانس باشی تا بعضی جوابا صحیح در بیاد
    ای کاش شهبازی که اسم وکیل مدافع را برای خودش قرار داده است بتونه دفاع کنه
    جز اینکه بسپارم دست خداوند بزرگ و منان چیزی از دستم نمیاد ایشالله اگه حق منو خورده باشن زهر مارشون باشه
    هیچ وقت و هیچ وقت نمیبخشمشون

  147. نوشین گفت:

    به نظرم باید ی عده کثیری از دواطلبین جمع شن و از اسکودا شکایت کنند چون صرف اعتراض و…کافی نیست.چون راحت داره هر سال با اعصاب و روان ماها بازی میشه و هیچ کاریم نمیکنیم.سکوت تا کی.اگر اینجوری پیش بره هر سال چندین هزار داوطلب افسردگی میگرن نمونش خودم بعد از ازمون امسال واقعا افسرده شدم.بچه های ایثارگر پارسالم هم شکایت کردن و تازه ی سریاشون نتیجه گرفتن.

  148. نوشین گفت:

    دوستان بنده دانشگاه شهید بهشتی بودم.یکی از اساتید اونجا که عضو هیات علمیم بودن دو سال شرکت کردن و قبول نشدن.و یادمه پارسال رتبه من بهتر ازون شده بود.که بعد تصمیم گرفتن از طریق هیات علمی اقدام کنن و پروانه بگیرن.اینکه انقدر موارد معافیت از ازمون وجود داره این انصافه!

  149. نوشین گفت:

    سوال ۴۸دفترچه منم cبود و نوشته بود کدام صحیح است و من یادمه خیلی وقتمو گرفت این سوال و متوجه نمیشدم ولی من اون گزینه ای که متمایز بود از بقیه رو زدم.ولی خیلیا نزدن این سوالو و ماهام که زدیم شانسی زدیم.خدا لعنتشون کنه.

  150. ساينا گفت:

    من به سوال ٢٠، ٢٧، ٣٣،۴٨، ٨٨ ، ١٠٠ اعتراض دارم . واقعاً از انصاف به دور است اینطور با سرنوشت ما بازی می کنن . مسئولین اسکودا به عنوان مدعی احقاق حق مردم باید این بی عدالتی رو جبران کنه

  151. ساناز گفت:

    با سلام ، جای تاسف خواهد بود اگر هیچ اعتراضی از سمت داوطلبان و حتی موسسات آموزشی در خصوص مشکلات پاسخنامه صورت نگیره ، ما اگه نتونیم از حق خودمون دفاع کنیم چطور می تونیم از حق مردم دفاع کنیم . این در حالیه که علی رغم اینکه به ظاهر امسال در خیلی از کانون ها افزایش ظرفیت اعلام شد این افزایش ظرفیت عملاً با اعمال سهمیه ها بود . مثلا اگر از سایت ها جدول اعلام ظرفیت آزاد کانون مرکز رو پیدا کنید فقط جمع سهمیه آزاد ١١٠٠ نفر می شه و جدول سهمیه ها جداگانه اعلام شده بود در حالیکه امثال ٨۴٠ نفر خواهد بود و رسماً ٩٪‏ افزایش ظرفیت اعلام شد !!!!

    در درس مدنی با سوالات نسبتاً استاندارد و منطقی تر یک سوال با تاثیر مثبت اعلام شد ولی سوال ٢٠ که تمام گزینه های آن غلط بود حذف نگردیده است .

    در حالی که در جزا با ٧ سوال اختلافی فقط یک سوال حذف شد و یک سوال با تاثیر مثبت . در حالیکه مثلا سوال ٨٨ رو فاضل ، دادآفرین ، چتر دانش ، دکتر عباسزاده، دکتر شادی عظیم زاده همه گفتن فاقد وصف کیفری . کلید آزمون اومده جرم امتناع از تحویل اشیای مکشوفه … و پاسخ این سوال خلاف تمام پاسخنامه های اساتید بود . همینطور سوال ١٠٠، ٨٢ و ٨٣

    در درس آیین دادرسی مدنی سوال ٢٧ و ٣٣ که مثلا سوال ٢٧ نص ماده ١٠ شورا است

    سوال ۴٨ تجارت عملاً هر ٢ گزینه ٣و ۴ غلط بود و این سوال در حالی حذف نشد که در دفترچه D متن سوال اشتباه تاىپی داشت و صحیح است تاىپ شده بود .

    لطفا به جای بحث کردن و غصه خوردن از عمر و زندگی و لحظه های سختی که همه گذروندیم به این فکر کنیم که چه کسی پاسخگو هست . کانون وکلا که خودش رو مهد عدالت تلقی می کنه چطور پاسخگوی این ناعدالتی ها هست ؟؟؟ فقط اتحاد و اعتراض موثر شاید بتونه تا حدی این ناعدالتی رو جبران کنه .لطفاً اعتراض هاتون رو به اسکودا بقرستین تا بعداً دلمون نسوزه برای حق خودمون هم هیچ کاری نتونستیم بکنیم !!!!! سال گذشته همین حجم بالای اعتراض ها منجر به افزایش ظرفیت شد. ما از آقای شهبازی نیا ریاست کانون استدعا داریم این موارد به دقت بررسی گردد تا حق و تلاش یک ساله ما اینطوز پایمال نشود

  152. احمد گفت:

    با توجه به غلط آشکار در سوال ۴۸ تجارت به آن اعتراض دارم

    همچنین سوال۸۰ اصول فقه

    با تشکر

  153. sahar گفت:

    من به سوال ٢٧ اعتراض دارم
    به استناد ماده ١٠ قانون شوزای حل اختلاف صراحتا ارجاع رجوع در طلاق حتی “در فرض توافق طرفین” ممکن نیست بنابراین کلید این سوال به وضوح اشتباه است.

  154. سمیرا گفت:

    سلام من به سوال ۴۸ اعتراض دارم . استاد دفترچه منم D بود لطفا اعتراض مارو به گوش مسئولین برسونین

  155. فاطمه گفت:

    سلام من به سوال ۴۸ تجارت و۲۰ مدنی اعتراض دارم

  156. salah گفت:

    سلام
    سوال ۳ که کلا پاسخها مبهمه سوال ۲۰که کلا غلطه ، سوال ۳۳ موضوع دستور موقت نباید بااصل خواسته برخورد کند. سوال ۴۸ دفترچه ماکدام گزینه صحیح است طرح شده بود،سوال۸۰ هم به نظر بیشتر ازیک گزینه صحیح دارد.سوال ۸۸ حقوق جزا تحویل دادن اشیا که جرم نیست، ضمانت اجراست .یعنی عنوان مجرمانه ندارد فقط ضمانت اجراش تحویل اشیای مکشوفه است و سوال ۱۰۰هم که عملیات اجرایی به علت صدای آژیر که عمل خارج از اراده فرد هست به اتمام نرسیده وشروع به جرم گزینه صحیح میباشد

  157. مهسا گفت:

    سلام جناب دکتر تحریری
    میخواستم از حضورتون سوال کنم
    با معدل ۸ در کانون مرکز با اعمال سهمیه ایثارگری احتمال قبولی هست؟
    اگر میشه لطفا راهنماییم کنین.

  158. اعتراض گفت:

    استاد من امروز رفتم اعتراض و فکس کنم فکس نمیشه زنگ زدم میگن دستگاه خرابه فردا بفرستین اون اسکودای خراب شده نمیتونه به فکس درست و حسابی داشته باشه چه انتظاری داریم امتحان به این بزرگی و بتونه درست برگزار کنه خدا فقط حقمون و از تک تکشون بگیره که انقدر بی خیالن نمیتونن اداره کنن برن کنار خب چه گناهی کردیم تو این خواب شده به دنیا اومدیم ای باباااا لطفا پیامم و حذف نکنید

  159. دكتر ف گفت:

    باسمه تعالی
    اینجانب ضمن اعتراض به سوالات ۲۰، ۲۷ و ۴۸ که به دلیل مبهم بودن و اختلافی بودن پاسخها از پاسخ بدانها امتناع کردم، پاسخنامه اسکودا نسبت به سوالات زیر نیز با توجه به استدلالات مطورحه به نظر اشتباه بوده و درخواست تجدیدنظر نسبت به آن سوالات را دارم:
    ۷- کدام مورد در خصوص مسئولیت ناشی از نگهداری حیوانات، صحیح است؟
    ۱) چنانچه صاحب حیوان از خطر حمله آگاه نباشد، مطلقاً مسئول نیست.
    ۲) نگهداری حیوانی که شخص توانایی حفظ آن را ندارد، فی نفسه تقصیر است.
    ۳) صاحب هر نوع حیوان، تنها در صورتی مسئول است که تقصیر او در نگهداری از حیوان اثبات شود.
    ۴) چنانچه صاحب حیوان از خطر حمله آگاه باشد، مسئول است، مگر اینکه توانایی حفظ حیوان را نداشته باشد.
    ****سوال مذکوردر عالم ثبوتی طرح شده و در خصوص مسئولیت نگهداری از حیوانات است و اینکه در صورت خسارت زدن حیوان، نگهدارنده مطلقا مسئول است یا اینکه در صورت تقصیر مسئول می‌باشد؟ قطعا پاسخ به سوال هم در این راستا باید داده شود. پاسخی که اسکودا داده است پاسخ برای عالم اثباتی است یعنی ابتدا باید مشخص شود که در صورت تقصیر نگهدارنده مسئول است و حالا اگر حیوان ضرر زد، می‌گوییم چون حیوانی که نگهداشتید توانایی حفظ آن را نداشتید این خودش تقصیر است و مسئول هستید و نیازی به اثبات تقصیر شما در نگهداری نیست. مثلا ما در جرایم مقید از جمله قتل عمد می‌گوییم که قصد نتیجه باید احراز شود ولی اگر رفتار قاتل نوعا کشنده باشد می‌گوییم قصد نتیجه مفروض است. در این سوال هم پاسخ داده شده ناظر بر مسئولیت نگهدارنده حیوانات نیست. لذا گزینه های صحیح ۲ و ۳ هستند. هرچند که خود بنده با توجه به استدلال ذکر شده از پاسخ به این سوال امتناع کردم.
    ۳۲ – چنانچه اصحاب دعوا، وکیل داشته باشند، اما دادگاه پس از اولین جلسه دادرسی حضور شخص خوانده را لازم بداند و جلسه را به همین علت تجدید نموده و در اخطار به این امر را تصریح نماید، کدام مورد صحیح است؟
    ۱ ) اگر خوانده علی رغم ابلاغ اخطاریه، در جلسه مقرر حاضر نشود و دادگاه نتواند با توضیحات خواهان، حکم صادر کنند، قرار ابطال دادخواست صادر میشود.
    ۲ ) اگر خوانده علی رغم ابلاغ اخطاریه، در جلسه مقرر حاضر نشود، دادگاه باید ختم دادرسی را اعلام و مبادرت به صدور رای نماید.
    ۳ ) اگر خوانده، علی رغم ابلاغ اخطاریه، در جلسه مقرر حاضر نشود، ضمانت اجرایی ندارد، چون در قانون تصریح نشده است
    ۴ ) دادگاه نمیتواند با وجود و کیل، به شخص خوانده برای حضور در جلسه دادرسی اخطار نماید.
    **** در خصوص سوال ۳۲ ، ذکر چند نکته ضروری است اولا در متن سوال قید شده که اولین جلسه برگزار شده و اگر نیاز به تحقیقاتی بوده انجام شده و حالا دادگاه نتوانسته رای بدهد و حضور خوانده را لازم دانسته است و این امر را به وی ابلاغ نموده است. ثانیا براساس ماده (۳) قانون آیین دادرسی مدنی، دادگاه ملف به رسیدگی و صدور رای است و در صورت عدم صدور را و حالا هر رایی، مرتکب جرم امتناع از رسیدگی می‌شود. پاسخ اسکودا به این سوال با توجه به موارد فوق‌الذکر واقعا تعجب آور است. چون که در بسیاری موارد ضمانت اجراییی پیش بینی نشده است و و با توجه به اصول دادرسی مدنی و مقررات دیگر اصلا نیاز و لزومی بر پیش بینی ضمانت اجرا نیست و دادرس بر طبق سایر مواد و اصول دادرسی مدنی حکم مقتضی صادر می‌کند. بنابراین گزینه صحیح ۲ می‌باشد.
    ۸۸ – شخصی در حین کاشتن درخت در باغچه حیاط مسکونی خود، تعدادی اشیای تاریخی فرهنگی کشف می کند و با علم به ارزش تاریخی اشیای مذکور، آنها را مخفی می کند رفتار او واجد چه وصفی است؟
    ۱ ) اختفای اشیای تاریخی
    ۲ ) حفاری و کاوش
    ۳ ) امتناع از تحویل اشیای مکشوفه به دولت
    ۴) فاقد وصف کیفری است
    ****در خصوص پاسخ به سوال ۸۸ هیچ گونه توجهی به مبانی و اصول حقوق کیفری نشده است. بر اساس ماده ۲ قانون مجازات جرم رفتاری است که در قانون برای آن مجازات تعیین شده باشد. ضمانت اجرای رفتار مذکور ضبط اشیای مکشوفه است نه مجازات. تعریف مجازات مشخص است. و اینکه ما چیزی را پیدا کنیم و به ضبط آن محکوم شویم که مجازات نیست مثل موردی که چیزی را در خیابان پیدا کنیم و ملزم بشویم که آن را پس بدهیم. جدا از این در آزمون سال ۹۶ در سوال ۹۸ سوال مذکور بصورت شدیدتری مطرح شده بود و توسط اسکودا پاسخ صحیح سوال را “هیچ اتهامی” داده بود. بنابراین پاسخ صحیح فاقد وصف کیفری است، هر چند عناوین ۱ و ۳ را هم می‌توان برای رفتار وی در نظر گرفت ولی باید توجه داشت که ما داریم به سوالات حقوق جزا پاسخ میدهیم نه مدنی.

    ۹۳- الف به قصد آدم ربایی، اتوبوسی را که دارای ۲۰مسافر است، می رباید کدام مورد در خصوص رفتار وی، صحیح است؟
    ۱) مصداق تعدد مادی و معنوی نیست.
    ۲ ) تعدد معنوی است و شخص به مجازات اشد محکوم می‌شود.
    ۳ ) تعدد مادی است و شخص به حداکثر مجازات آدم ربایی محکوم می‌شود

    ۴ ) تعدد مادی است و شخص به حداکثر مجازات آدم ربایی به علاوه تا یک دوم آن محکوم می شود.
    **** در سوال مذکور اشاره شده است که قصد شخص آدم ربایی است. این به معنای این است که ربودن اتوبوس مقدمه ادم ربایی هست حتی اگر اینجا سرقت اتوبوس راهم حساب کنیم دو تا جرم متصور است و بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات شخص به حاکثر مجازات هر کدام از دو جرم محکوم شده و مجازات اشد اجرا می‌شود ولی پاسخ اسکودا مستلزم ارتکاب بیش از سه جرم است مگر اینکه اسکودا برای هر نفر یک آدم ربایی در نظر گرفته باشد!
    ۱۰۰ – شخصی به قصد سرقت، وارد منزل دیگری می‌شود و در اثنای جمع آوری اموال، با شنیدن صدای آژیر خودروی پلیس، با رها کردن اموال در محل، پا به فرار می گذارد و در کوچه دستگیر می‌شود. رفتار وی مشمول کدام عنوان است؟
    ۱ ) جرم عقیم
    ۲ ) ورود به عنف به منزل دیگری
    ۳ ) شروع به سرقت
    ۴ ) شروع به سرقت و ورود به عنف به منزل دیگری
    **** در سوال ۱۰۰ به چند مولفه که در متن سوال آمده، باید توجه کرد: ورود به منزل دیگری به قصد سرقت- جمع آوری اموال- شنیدن صدای آ‍‍ژیر پلیس- رها کردن اموال در محل- فرار- دستگیری در کوچه. بر اساس ماده ۱۲۴ قانون مجازات ۹۲، هرگاه کسی شروع به جرمی نماید و به اراده خود آن را ترک کند به اتهام شروع به آن جرم، تعقیب نمی‌شود، اما اگر همان مقدار رفتار ارتکابی جرم باشد، به مجازات آن محکوم میشود. آیا مولفه های ذکر شده در سوال مبین این است که فرد با اراده خود از ادامه عملیات مجرمانه منصرف شده است؟ قطعا پاسخ منفی است چون اگر آژیر پلیس نبود وی عملیات مجرمانه را تمام میکرد. علاوه بر این اینکه ورود به منزل دیگری مقدمه سرقت است باعث نمیشود که آن جرم را نادیده بگیریم مثل جعل و استفاده از سند مجعول. لذا پاسخ درست گزینه چهار می‌باشد.

    • مهدی گفت:

      ماشالله حوصله تایپ (:
      خسته نباشی دوست عزیز ، اما افسوس که گوش شنوایی وجود نداره
      اگه داشت لااقل این سوال ۴۸ رو تاثیر مثبت میکردن

  160. الیاس گفت:

    ببخشید میگم من به سواد بعضی دوستان شک میکنم وقتی میگه فلان موارد قابل ارجاع به شورای حل اختلاف نیست برای رسیدگی است که قابل ارجاع نیست نه صلح وسازش برا صلح وسازش مطلقا هر دعوایی قابل ارجاع به شورا تا سه ماه رو داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تصویر ثابت